Recenze
Porovnání lehkých kapotovaných sedaček
Energie na palubě
Problematika vykrmování přístrojů za letu (či po letu) dnes zajímá zřejmě všechny padáčkáře. Doby, kdy baterie ve váriu bez GPS vydržela rok (nebo přinejmenším pár měsíců) a skoro každý měl na palubní desce turistického Garmina s malým displejem na tužkové baterie, jsou už zřejmě nenávratně pryč. Takže, čím a jak dnes napájet a dobíjet - efektivně, s rezervou a levně?
MAC PARA Marvel
Ve spolupráci s našimi partnery vám letos přineseme představení a recenzi 3 zajímavých křídel. Začínáme dnes sportovním křídlem Marvel od MAC PARA, příště se budeme věnovat novince od AXISu - křídlu Polaris a na závěr můžeme slíbit nové zajímavé křídlo od firmy Gradient.
Pojďme se nyní podívat na to jak se Marvel líbil Marcusu Kingovi v časopise Cross Country. Jako bonus jsme se Petra Rečka zeptali na několik otázek ohledně Marvela, které asi budou zajímat i vás.
Vário v hodinkách
Tak jako každý z pilotů volného létání má jiné priority při létáním samém, má i své priority co se týká přístrojového vybavení. Někdo, kdo má velké sportovní ambice, upřednostní sofistikované přístroje s desítkami funkcí a dokonalou navigací, jiný který létá víceméně pro radost se spokojí s jednodušším vybavením.
Existuje ideální zařízení pro LK8000?
O zajímavém „glajdovém“ sofware LK8000 určeném pro mobilní windows (Windows Mobile a Windows CE, které najdeme v některých chytrých mobilech, mnoha PDA a PNA) se v našem Pgweb Fóru rozběhla poměrně obsáhlá diskuse, ze které je zřejmé, že padáčkářskou obec tato cesta zaujala a mnozí si již pořídili pro tyto účely vhodný přístroj – nejčastěji se jedná o PNA Mio Moov M400, prověřený zahraničními zkušenostmi. Jedná se ale opravdu o to nejvhodnější zařízení? V diskusi se také objevil tip na zajímavou alternativu – Royaltek BV-3200. Pojďme se tedy podívat, jaké praktické problémy provozování LK8000 přináší z hlediska „hardware“ a také si podrobněji představit ten druhý přístroj, který jsem měl možnost vyzkoušet v praxi.
Sezóna s trenérem
Nechci tím naznačit, že bych si platil osobního trenéra, ale chtěl bych se podělit o zkušenosti s praktickým použitím zajímavého leteckého přístroje firmy Aircotec - XC Trainer.
Přiznám se, že když jsem se na začátku sezóny zbavoval vária Flytec 4005 a GPS Garmin 76S, abych si pořídil přístroj kombinovaný, nebyl jsem si úplně jist správností svého rozhodnutí. Teď, po uplynutí sezóny, ve které jsem s tímto přístrojem nalétal 70 hodin ničeho nelituji.
První kroky s „X“ trémním Garminem
A je to tady – uplynulo pár týdnů od zveřejnění avíza na novou technologii v GPS přístrojích firmy Garmin® a už se mi první kousek dostal na stůl.
Shodou okolností se jedná o přístroj nejvyšší třídy, tedy GPSMAP 60CSx. Asi by bylo zbytečné přístroj popisovat, neboť technické podrobnosti si můžete zjistit na mnoha webech.
XC-Trainer - malej, ale šikovnej...
Na našem trhu se objevil velmi zajímavý přístroj od firmy Aircotec, který je kombinací vária a GPS s názvem XC-Trainer (resp. XC-Trainer Dual). Oba přístroje se podařilo technikům fy. Aircotec vtěsnat do krabičky sympaticky malých rozměrů a co potěší ještě víc, obchodníkům se podařilo nasadit velmi rozumnou cenovou politiku.
„X“-trémní Garmin® - novinky na poli GPS přístrojů
OLATHE, Kan., Aug. 30, 2005 -- Garmin® International Inc., který je součástí Garmin® Ltd., světového leadera v navigačních, komunikačních a informačních zařízeních a SiRF Technology Holdings, Inc., významný světový hráč na poli GPS technologiích dnes oznámili, že uzavřeli smlouvu o implementaci SiRF architektury do produktů fy. Garmin®. Podle této smlouvy bude Garmin® osazovat své vybrané produkty chipsety s architekturou SiRFstarIII.
Jak dostat mapu do nemapové GPS?
Jednoduše: „sendmap mojemapa.img COM1“ … a potom jen pár minut počkat. Ale tak jednoduché to zase není… Že je důležité při paraglidingu vědět, kde se zrovna pohybuji mi došlo, když jsem s kamarádem Metudem jednou létal na Straníku a na můj dotaz, kde že se zrovna nachází mi sdělil, že je právě u Jablunkova a točí stoupák nad státní hranicí.