[Téma] Garmin GPS MAP 76S
Zdravím vás piloti,
chtěl bych si pořídit nějaký ten GPS přístroj a na trhu je momentálně Garmin GPS MAP 76S za 3,5 tis. Zajímalo by mne, zdali má někdo s tímto přístrojem nějaké zkušenosti. Případně pokud mi to někdo chce vymluvit a měl by nějaký lepší nápad :)
Dík za každý názor, nerad bych něco koupil a poté litoval. Info ze Skyfly samozřejmě mám (http://www.skyfly.cz/pristroj/garm_76map.htm), ale jelikož je to starší přístroj, tak se mi nezdá, že je článek napsán v kontextu k novějším přístrojům.
Dík,
Jirka
-
1 RE: Garmin GPS MAP 76S
důležité je, co od toho přístroje očekáváš ? chceš jen vědět kde letíš, nebo už chceš přístroj, který ti třeba dopočítá Fai trojúhelník , nebo budeš časem chtít létat závody, atd.
-
2 RE: Garmin GPS MAP 76S
Ano, to jsem se mohl taky vymáčknout už v prvním příspěvku.
Určitě bych se rád již letos zajel podívat na nějaký závod ligy a pokusil se něco odletět. Právě proto bych nerad koupil přístroj, který mne bude poté nevyhovovat při soutěžním létání a musel bych dále investovat do jiného.
-
3 RE: Garmin GPS MAP 76S
Vzhledem k tomu ze se letos zrejme vsechny ligove zavody a MCR poleti jako AAT, tak bych mozna doporucoval neco na cem bezi LK8000. Ne ze by to neslo odletet s Garminem, ale kdyz uz jsi pred vyberem neceho noveho...
-
4 RE: Garmin GPS MAP 76S
Az do lonskeho roku jsem lital zavody jenom s garminem 60CS (funkcne dost podobny 76S) a jde to, ale musis vychytat par figlu a obcas musis pracovat za letu s gpskou, coz bys u chytrejsiho pristroje nemusel. Konkretne pro zavodeni ti budou chybet 4 veci:
1) garmin nezna startovni kruznici, nehlida ti cas startu a spravny preleteni kruznice
2) navigace po optimalni trase pres otocnaky (garmin naviguje vzdy na stred otocnaku) - pro aat to az tak nevadi
3) dokluz do cile je na garminu spatne pouzitelny.
4) rozumne se da litat s intervalem 3 vteriny (aby ti stacila pamet pro tracklog), s cimz musis pocitat kdyz potrebujes jenom pichnout otocnak a rychle se otocit. Chytre pristroje pro letani ti zaznamenaji bod hned v okamziku kdy se dostanes do cylindru otocneho bodu (a upozorni te na to) - ale to taky neni moc podstatny pro aat
Do CPP garmin urcite staci, ale neumi nektere veci jako pristroje udelane primo pro letani - hlavne navigaci do stoupaku.
Jak pise scorpi, dnes asi nejrozumejsi lowcost varianta je LK8000, za predpokladu ze sezenes pro nej HW s dobrym displejem a hlavne dobrou vydrzi baterky (nebo externi baterii).
Jinak kdyz uz garmina, koupil bych barevnyho, nebude o moc drazsi a ten displej za to stoji.
-
5 RE: Garmin GPS MAP 76S
no mně LK8000 běhá na mobilu. ale když jsem s tim lítal, tak bohužel nebyla příliš dobrá čitelnost a především výdrž. Pokud jsem někam doletěl, tak bylo dost špatný, když jsem na LKčku vycucal baterku a potřeboval jsem si zavolat. Je jasný, že toto řeší externí zdroj avšak já chci momentálně oddělit mobil a gps.
V čem by mne konkrétně limitovala normální GPS od LK8000? Popravdě co se mi líbí na tomto typu navigací je hlavně to, že s nimi můžeš lehce pracovat za letu, což se mi zdá, že s dotykovýma můžeš jen omezeně.
-
6 RE: Garmin GPS MAP 76S
dík Petře, netušil jsem, že tyhle GPSky neumějí kružnice. tak já opět tedy popřemýšlím o LK800.
a když už tu lítáte s LK, na jekém přístroji ho máte nahraný?
-
7 RE: Garmin GPS MAP 76S
Royaltek BV3200 / NavRoad NR320, na litani osvedceny. Transflexivni displej, vydrz na baterku 5.5 hodiny. Snadno se da napajet i za letu z externi baterie pres USB.
-
8 RE: Garmin GPS MAP 76S
A jeste k tomu dotykovymu displeji - na Royalteku/Navroadu je rezistivni, takze jde ovladat i v rukavicich. Problem pak muzou byt jen ty maly "tlacitka" v menu LK8000. Asi nejlepsi je mit na pultiku pridelanej stylus nebo neco co plni ulohu stylusu:)
-
9 RE: Garmin GPS MAP 76S
tak koukám, že tato navigace se nová dá sehnat za 4.378 czk, takže použitá se snad čase někde objeví i levněji.
Tak díky za tipy a uvidíme se na kopci.
-
10 RE: Garmin GPS MAP 76S
Jirko, Petr tim neminil, ze ty 60/76 neumeji kruznice, ony je umi - ale ne tak sofistikovane, jako moderni specialni pristroje - jde jen o to, ze si u te kruznice musis vizualne hlidat jeji ne/prekroceni a cas - tyto udaje se daji na displeji robrazi, neni to zadna tragedie.. Vem si, ze donedavna se na zavodech vlastne ani jine nez 60/76 dziparny (teda snad tipuji cca. v 90%) nepouzivaly.
Zapis 3 sekund je taky relativni, podle typu a delky tasku se da nastavit i mene - kazdopadne nepredpokladam, ze v prvnich letech zavodeni budes resit sekundy.. :-)
Pokud mas moznost nejakou tu 60/76ku sehnat za slusny peniz, tak to vubec nemusi byt spatna volba.
-
11 RE: Garmin GPS MAP 76S
a jak psal uz Petr vyse, kdyz tak urcite s barevnym displejem - ma to jen vyhody..
-
12 RE: Garmin GPS MAP 76S
mam tu jeden zanovni navroud. dam ho s 2giga SD kartou za 4400
-
14 RE: Garmin GPS MAP 76S
Presne jak pise mishanek. Jenom bych jeste doplnil, ze u garminu se da nastavit automaticke prepnuti na dalsi otocnak v trase, pokud se priblizis na urcitou vzdalenost. Takze, pokud vsechny otocnaky maji stejny polomer pri klasickem (ne AAT) zavode, tak se na garmina za letu nemusi ani sahnout :). Ale je to pomerne vyjimecna situace...
-
15 RE: Garmin GPS MAP 76S
Já bych ještě rád podotknul, že u závodů (narozdíl od online soutěží) se můžete setkat s tím problémem, že vám záznam z PDA/PNA odmítnou uznat jako platný.