[Téma] Gradient Golden (Orbit) 4
Ahoj
Nemate niekto skusenost s Gradient Golden (Orbit) 4 ? Napr vs. Nevada.
Dik!
-
1 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
Ahoj mám Goldena a za mě maximální spokojenost, bohužel nejsem takový pilot abych mohl hodnotit ale na rovinu píšu na Fidesu 2 jsem měl asi lepší výkony ale jak říkám ještě pořád se učím.
-
2 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
Lítám Goldena 3 a Nevadu jsem nedávno zkoušel. Zajímá tě něco konkrétního?
-
3 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
Protože už jsem dostal dotazy na rozdíly v ovládání, výkonu a celkovém dojmu, píšu to sem pro všechny.
S Goldenem jsem absolvoval SIV, Nevada byla testována za silnějších podmínek, ale bez nestadardních situací.
Obecně jsem pozoroval největší rozdíl v jemnosti ovládání a lepší zpětné vazbě na Nevadě. I v turbulentnějších podmínkách byl let na Nevadě stabilní.
Točení:
na Goldenu při točení úzkých stoupáků dost posilujete ruce, Nevada jde mnohem ochotněji a svižněji do zatáčky. Z toho taky vyplývá, že při klapu na Goldenu máte šanci na opravu (vyzkoušeno v praxi), pokud poprvé vykloníte na spadlou stranu. U Nevady se v takovém případě obávám twistů.
Výkon:
Po krátkém letu je jisté, že Nevada má vyšší maximální rychlost (trimová je stejná). Na G. ani po větru víc než 50 nevymáčknu, s N. jsem dosáhl 56. Speed jde na Nevadě opět jemněji s menší silou, a je znát, že se rozjede rychleji. G. při sešlápnutí nejdřív trochu propadne, u N. jsem si toho nevšiml.
Závěrem nesdělím asi nic nového. Nevada jako "High B" není úplně vhodná pro začátečníka, obzlášť v divokých podmínkách (např. Greif) nebo níž nad zemí při termice. Pokud zvládáte aktivní pilotáž, nebál bych se Nevady.
-
4 Gradient Golden (Orbit) 3 vs. Nevada
Aktualizace po více zkušenostech, SIV ka bohužel kvůli mlze nevyšly:
Nevada
+ snazší start, jde ochotněji nad hlavu
+ rychlejší točení s menším poloměrem - i při svahůvce se dá pohodlně točit bublina
+ menší předstřely
+ i při větších klapech drží směr
+ každá bublina je cítit, zpočátku může někomu vadit
++ lepší klouzák
+++ nižší opadání na speedu - konečně mi ostatní na přeskocích viditelně neulítávali
+ let proti větru
+ úplně stejná charakteristika řízení, jen trošku kratší
+ hezčí barva
- cítím se na ní až moc bezpečně a bojím se, že přecením schopnosti
Přecházel jsem s náletem cca 120 h. Hodiny převážně v Alpách, počty startů v ČR :-). Některé plusy jsou ovlivněny přechodem ze staršího křídla na nové a většími zkušenostmi, ale nevím jak to ve srovnání vykompenzovat.
Létal jsem s novými Ozony Rush, Skywalk Chili, Nova Mentor aj. a nevšiml jsem si rozdílu ve výkonu křídla, jen ve výkonu pilota. I většině pilotů na EN-C jsem pohodlně stačil, až EN-D byla rychle v čudu.
Měl jsem sérii kolapsů v závětří žebírek na Stoderzinkenu při točení - kluzák stále držel směr točení, stoupal a rychle se sám regeneroval. V Annecy ukázkový masivní frontstall, čekal jsem předstřel jako prase a skoro do toho nemusel hrabat. To je za 5 měsíců asi vše.
Na mínusy musím dlouho přemýšlet. Osobně jsem na ní ještě nic pořádného neuletěl, ale od léta moc nebyly podmínky na velké přelety a těším se na jaro.
Zvykli jsme si na sebe a tuto sezónu rozhodně měnit nehodlám.