FÓRUM PGweb


[Téma] Pegas Aile

Pegas Aile
Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 23.01.2012 * 22:28

Zdar lítači, máte někdo zkušenosti informace o křídle Pegas Aile / Aile 2 ? Je to dobrej kus?

Zvažuju ho ke koupi....další kandidáti jsou Sol Ellus a nebo Sky Paragliders Anakis...Ale k Pegasu mám vztah...

35 příspěvků
shlédnutí: 6335
  • 1 RE: Pegas Aile
    Autor: fickk (+12) (-3) | Zasláno: 24.01.2012 * 23:23

    že Ti nikdo neodpoví, může něco znamenat :-)

  • 2 RE: Pegas Aile
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 25.01.2012 * 03:51

    To kupuješ nové? Nevím, nejvíc z toho co jsi psla mě v poslední době zaujala 3 lajna Sol Ellus 4 - teoreticky lepší výkon než ta ostatní křídla. Otázka je jak to bude s bězpečností.

    Křídla Pegasů nejsou poslední dobou moc vidět, SKY za naopak téměř všude, to bys měl asi takovou volbu na jistotu. Otázka je jak je to se životností.

  • 3 RE: Pegas Aile
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 25.01.2012 * 07:40

    pokud to vezmu z citové stránky tak u Aile je dost dobrý předpoklad že Ti zůstane navždy :)

  • 4 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 25.01.2012 * 22:46

    no nebude to jednoduchý koukam:-/

    proč by ellus měl být méně bezpečný?

    tradičně jsem považoval všechny české pg firmy za srovnatelné a mající ve světě velmi dobré jméno. je snad v posledních letech situace jiná a někteří čeští výrobci patří mezi spíše "slabší" ?

    rád bych nějaké konkrétní info, jestli někdo ví...ani v pilotu jsme už delší dobu neviděl nějaké pg recenze....

  • 5 RE: Pegas Aile
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 26.01.2012 * 00:28

    Záleží na tom jaké české firmy...

    Gradient je oblíbený i světově a drží krok.

    Sky je příznivý poměr cena/výkon, taky celkem oblíbená křídla. Taky jej vidíš dost i v zahraničí.

    Pegas už není moc vidět, myslím že jejich zaměření se posunulo spíš na kity.

    No a SOL... u nás je moc nevidíš, po světě docela hodně. Letěl jsem na Synergy 4 a bylo to příjemný. U Elluse4 je plus nová konstrukce štíhlost 5,29 -> o něco vyšší výkon díky menšímu počtu metráže šňůr.

    Tady máš videjka z testů Ellus 4, + test report. Měl jsem to uložené. K AILE 2 jsem to nenašel a

    http://www.guido-reusch.de/public/englisch/public/frontend/show/id/715

    http://www.guido-reusch.de/osd/musterfiles/SOL/7493-Ellus-4-s/FTR/7483-14-15-Sol-Ellus-4-S%20cz.pdf

    ANAKIS

    http://flight.manual.free.fr/tests/sky-anakis2-l_at_uk.pdf

  • 6 RE: Pegas Aile
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 26.01.2012 * 09:43

    Dovolim si pripomenout jeste jednoho ceskeho vyrobce : http://www.axispara.cz/cs/vyrobky/kluzaky.html

  • 7 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 26.01.2012 * 11:40

    A take tu mame MAC.

    Mimochodem, EN-B je dneska uz dost siroka kategorie. Jsou tam jak relativne "skolni" padaky pro opravdu svatecni piloty, tak i pomerne vykonna kridla pro zkusenejsi piloty. To je dobre si uvedomit.

  • 8 RE: Pegas Aile
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 26.01.2012 * 12:00

    Tak, jak nejak pise Scorpi.. Zrovna obe alternativy zvazovane zakladatelem threadu, tedy Ellus a Anakis, dle meho skromenho mineni nejsou srovnatelne kluzaky. K Ellusu by mi spis pasoval Atis3..

    Ja to osobne vidim tak, ze vylozene spatne moderni kridlo dnes nenajdes. Otazkou je, co vse od toho kridla ocekavas. Pokud mas k Pegasu vztah, tak co tam pak resis? Nejake papirove vykony? Pismenka v certifikaci z umele navozenych figur? To Ti stejne nic moc nepovi o tom, jak se na kridle budes citit v realu. To, ze Ti tady nekdo napise, ze mu kridlo sedi, neznamena, ze bude sedet i Tobe, prip. Ti sedne az po case, nez si na nej nejak zvyknes, nebo si na nej taky nezvyknes vubec.. :o)

  • 9 RE: Pegas Aile
    Autor: Clouseau (+58) (-9) | Zasláno: 26.01.2012 * 15:48

    Pokud máš tu možnost, doporučuji ti vybrané křídlo od někoho půjčit a vyzkoušet. Buď od někoho, kdo na něm sám létá, nebo zkusit kontaktovat výrobce.

  • 10 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 26.01.2012 * 22:07

    Děkuju moc všem za rady.....a odkazy

    S tim zaměřením Pegasu na kity to bude asi dost výstižný...na facebooku maj samý příspěvky na téma kite:-)

    Axis taky vypadá jako zajímavá volba.

    Pravda je, ze EN-B mi přijde fakt jako poněkud zavádějící kategorie...

    Moc ale nerozumim, že by Ellus byl už pro víc pokročilý (tedy na úrovni Atisu) - víc pro začátečníky je od SOLu už jen Prymus. Zato Sky Paragliders maj pod Atisem ještě několik modelů pro začátečníky/mírně pokročilé...

    Papirovy parametry zas tak moc neřešim, moc jsem je ani nestudoval, zajímaly mě právě spíš praktický zkušenosti. Vztah je sice pěkná věc, ale chtěl bych se rozhodnout i trochu fundovaněji. Každopádně u mě ale má Pegas plus ;-) na Treku jsem si kdysi úžasně polítal....a to nebyl ani ze Skytexu, ale tý náhražky...jj to byly časy:))

    Zapůjčení je taky dobrý nápad...stejně jako poptat se přímo u výrobce.

    Ještě jednou díky za tipy a váš čas.

    Ať to lítá !

  • 11 RE: Pegas Aile
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 27.01.2012 * 11:12

    Pegas je v PG už několik let OUT. Mrkni třeba do ČPP Standard 2011 na prvních několik desítek pilotů na čem lítají a z toho vybírej. Pokud chceš "fundované" rozhodnutí, 2-3 vybrané modely si zkus půjčit a uvidíš. Není nad vlastní pocit z daného křídla.

  • 12 RE: Pegas Aile
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 27.01.2012 * 12:37

    Sorry za offtopic, ale Maxi - dokazes vysvetlit v cem je Pegas a konkretne s modelem Aile / Aile2 OUT??

    Btw. rady typu vybirej podle vysledku poharu jsou taky usmevne. Tyto vysledky dle meho vypovidaji spise o kvalitach (a moznostech) pilotu, nez kridel samotnych.. A i o tech pilotech by se dalo polemizovat, pac rada kvalitnich pilotu sve lety do poharu ani neprihlasuje.

    V tom pripade by se pak mohl rozhodovat napr. podle nemeckeho DHV XContestu, kde v kategorii FUN (kridla LTF1) bylo v roce 2011 hned 5 Anakisu v prvni desitce, vcetne mista prvniho.. Jak by to bylo jednoduche :o)

    http://xc.dhv.de/xc/modules/leonardo/index.php?name=leonardo&op=comp&rank=30&subrank=2

  • 13 RE: Pegas Aile
    Autor: Mirev (+21) (-18) | Zasláno: 27.01.2012 * 12:44

    Co se týká vztahu k PEGASu, rád bych připomněl, že pro mnohé byl synonymem Petr Garbier a ten u Pegasu není od roku 2010 a nyní prodává křídla hned několika výrobců....

    takže jak bylo řečeno ENB je široká kategorie a pokud chceš radu obrať se na svého instruktora, kterej ví jak lítáš a zeptej se ho jaká křídla v této kategorii ti může nabídnout

  • 14 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 15:30

    Mirev: pokud Lore lital uz kdysi na Pony Treku, tak nevim, jestli rada "obrat se na sveho instruktora" je uplne relevatni ;)

  • 15 RE: Pegas Aile
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 27.01.2012 * 17:03

    "Fundovaně" nerozhodneš podle papírů, nebo podle letů z nějaké soutěže. i to je taky často ovlivněné marketingem. Pokud nebudeš honit výkon - což neočekávám pokud se k lítání po takové době teprve vracíš tak asi mezi hlavními požadavky bude bezpečnost/pohoda, pak výkon a pak cena.

    O křídlech bych se nebavil s výrobcem ale spíš s někým kdo to lítá a kdo lítal na více značkách. kategorii máš jasnou sám si vybral - tak jde jen o to najít dobrý kup. Nešťastný nebudeš asi ani s jedním z křídel o kterých si psal, jde spíš o to jak a v jakém stavu jej koupíš bys jej buď ještě poslal dále a nebo aby ti případně dlouho sloužilo.

  • 16 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 18:13

    Nešťastný nebudeš asi ani s jedním z křídel o kterých si psal, jde spíš o to jak a v jakém stavu jej koupíš bys jej buď ještě poslal dále a nebo aby ti případně dlouho sloužilo.

    No ja bych se skoro vsadil, ze Lore by nestastny mohl byt, pokud by rozhodnul spatne (a ze JDE se rozhodnout spatne, bohuzel neni pravda, ze at si clovek koupi cokoliv, neudela chybu - udelat ji muze a velkou).

    Takze urcite vyzkouset, porovnat, ono se to vystribri;)

  • 17 RE: Pegas Aile
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 27.01.2012 * 19:33

    Scorpi: můžeš nějak konkretizovat, jakou chybu máš na mysli - a dokonce velkou? U EN-B??

  • 18 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 20:26

    horejs: my nesmime ani naznacovat;) Ale videl jsem majitele EN-B padaku, ktery si v dane chvili radsi nechtel moc pripoustet, ze kdyby lital na necem jinem, bylo by to o necem jinem. Ovsem z toho co povidal o specifikach sveho padaku a rozdilech kdyz si zkousel jine padaky to vyplyvalo dostatecne jasne.

    Jinak ja kdybych si porizoval EN-B padak tak bych uvazoval o tom, za kolik takovy kridlo prodam po 2-3 letech a jakej asi o nej bude zajem. Cena u ackoveho kridla je vetsinou rozdil mezi cenou za kterou ho koupim a cenou za kterou ho po case prodam (jestli bude prodejne). Kridlo, kteryho se pak nezbavim, bych nechtel.

  • 19 RE: Pegas Aile
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 27.01.2012 * 20:56

    Scorpi: skoro jsem se lekl, že teď mluvíš o mně :-) Mám podobnou "áčkovou" zkušenost, ale to byl ještě AFNOR Standard.. my snad naznačovat smíme, konkrétně Yoki.. Měl jsem za to, že EN už něco takového nepřipouští, určitě ne tolik..

    Jinak u křídla řeším výhradně vlastnosti ve vzduchu, nikoli na trhu :-)

  • 20 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 21:08

    horejs: no EN nerika nic o tom jestli je to dobre kridlo, tj. jak dobre se s nim toci termika, jak dobre dava vedet a jestli je ci neni zbytecne nervozni nebo naopak prilis tupe (s ohledem na danou kategorii pilotnich dovednosti), nerika nic o vykonech atd.

    EN dela POUZE to, ze overi zakladni charakteristiky pasivni bezpecnosti na navozene predepsane situace, nic vic. O kvalitach padaku pro piloty nerika vubec nic.

  • 21 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 21:10

    Jo a ta "trzni" cast nemusi samozrejme byt nutne v souvislosti s temi letovymi kvalitami - ale je v praxi je tam dost velka korelace;)

  • 22 RE: Pegas Aile
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 27.01.2012 * 21:35

    Scorpi: a co jiného by měla norma dělat, než ověřit objektivně stanovitelná fakta? Všechno ostatní jsou jen subjektivní dojmy.. mimo výkonů, ty jsou ale v rámci kategorií a "konstrukčního stáří" křídel srovnatelné.

    Kvalita padáku pro piloty - spíš bych řešil zralost pilota pro daný padák..

  • 23 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 27.01.2012 * 22:22

    horejs: naprosto souhlasim, ze nic jineho by EN norma v zasade delat nemela. V cem s tebou nesouhlasim je zahrnuti vseho ostatniho (vim, krome vykonu) pod subjektivni dojmy. To jsou vsechno objektivni vlastnosti, akorat se posuzuji subjektivne (tj. maji rozdilne hodnoceni podle individualnich zkusenosti, schopnosti pilotu a taky konkretnich podminek, pokud pilot dsny padak nema moznost letat a porovnat v rozdilnych podminkach). Proto taky to kazdej vidi trosku jinak, ale existuje tam nejaka "gaussova krivka", kdyz to reknu obecne;)

  • 24 RE: Pegas Aile
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 28.01.2012 * 00:05

    @ scorpi: "Nešťastný nebudeš asi ani s jedním z křídel o kterých si psal, jde spíš o to jak a v jakém stavu jej koupíš bys jej buď ještě poslal dále a nebo aby ti případně dlouho sloužilo."

    myšleno v kontextu že psal o psal Aile 2, Ellusu X a Anakisu...

  • 25 RE: Pegas Aile
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 28.01.2012 * 00:20

    To mischanek: Jestliže výrobek určité značky (téměř) nikdo nepoužívá, asi k tomu má nějaký důvod. V posledních několika letech jsem v Beskydech viděl lítat asi tak jeden Pegas, na závodech ligy a MČR žádný. Po mých 10-ti letých zkušenostech z intenzivního lítání a závodění bych s čistým svědomím doporučil každému vybírat ze značek (v abecedním pořadí) Axis, Gradient, MAC, v případě padáku EN-A / B ještě SKY. Zahraniční firmy mají také dobré padáky, ale objektivně není žádný důvod si je kupovat.

    Podotýkám, že se jedná o můj subjektivní názor, který jsem ale připraven si kdykoliv obhájit na základě logiky a faktů.

    Také jsem jasně napsal, že nejlepší možnost je si daný padák vyzkoušet a rozhodnout se dle svého pocitu z letu, ovládání, startu a dalších vlastností.

  • 26 RE: Pegas Aile
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 28.01.2012 * 01:56

    polachp: pochopil jsem to spravne neboj. A stojim si nadale za tim co jsem k tomu napsal;)

  • 27 RE: Pegas Aile
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 28.01.2012 * 02:52

    Musim rict, ze po 10 letech intenzivniho litani a zavodeni to vidim uplne stejne, jako Max. Asi to neni nahoda ;)

  • 28 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 06.02.2012 * 11:28

    Neměl jsem teď moc času, ale teď jsem si nové příspěvky dočetl, díky za tipy. Nějak to pořeším a dám pak vědět, jak jsem se rozhodl.

  • 29 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 26.02.2012 * 20:26

    Tak nakonec jsem vybíral mezi Pegas Aile 2 a Gradient Impuls 4. Oba bazarové, ale víceméně nelítané a oba za skvělou cenu.

    SOL jsem z výběru vyřadil, Ellus by ještě nebyl pro mě a navíc jsem slyšel o pochybnostech o trvanlivosti materiálu. SkyParagliders mě též hodně zaujaly, ,ale přecijen jsem chtěl, aby pobočka firmy byla v Praze, kontakt je podle mě důležitý.

    Nakonec jsem se teda s přihlédnutím k maximální bezpečnosti a eventuální prodejnosti v budoucnu a radách více zkušených přiklonil k Impulsu. Už ho mám doma a těším se, až ho provětrám:-)

    Na Aile 2 jsem nenašel žádné vyloženě špatné reference, ale celkově je informací málo, bohužel prodaný objem je relativně nižší než u jiných a tak je poněkud problém se dopátrat zkušeností...Mluvil jsem nicméně se 2 lidma co ho mají a celkem ho chválili...

  • 30 to Lore »PM | Zasláno: 26.02.2012 * 20:26
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 26.02.2012 * 21:15

    a) Gratuluji k volbě i výběru.

    b) šlo by nějak specifikovat blíže tvrzení ".... slyšel o pochybnostech o trvanlivosti materiálu."..... vzhledem k tomu, že se účastním i TK křídel z tohoto materiálu, by mně to opravdu zajímalo ;-)

  • 31 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 26.02.2012 * 21:58

    ad a) Díky.

    ad b) Specifikovat to mohu....Tuto informaci jsem získal od kamaráda lítače. Bez dalšího upřesnění. Taky proto to neprezentuji jako fakt, ale jako "pochybnost". Ale jak říkám, hlavni důvod proč jsem od SOLu upustil bylo, že Ellus je spíše pro pokročilé.

  • 32 Lore | Zasláno: 26.02.2012 * 21:58
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 26.02.2012 * 22:07

    děkuji za odpověď. nicméně bych se na podobné "prameny" nespoléhal. v česku se občas objevují tvrzení, například o gelvenoru, případně jiných materiálech, které jsou slušně řečeno ..... nesmyslné :-).

  • 33 RE: Pegas Aile
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 27.02.2012 * 11:03

    Tak at ti to lítá! Ellus by jsi taky zvládl, není to žádná divočina - ale pomalý přístup je rozumný.

    S tím materiálem, nevím... Mě přijde že skytex a gelvenor jsou srovnatelné, obojí stárne, o tom žádná. nejhorší pověst má s tímhle teď asi sky, hodně lidí si stěžuje že po třech letech aktivního lítání jsou křídla KO. Ale bůhví jak to je a jak s tím zacházejí.

  • 34 RE: Pegas Aile
    Autor: Boeing (+7) (-0) | Zasláno: 27.02.2012 * 12:14

    Ono stačí si přečíst u výrobců, z čeho šijí jaké části.

    A pak jim ještě věřit!

    A slušné zacházení s křídlem udělá strašně moc! Třeba písek, sůl a vlhkost, občas někdo strká jěště popruhy do nábežky, zabalí vlhký padák atd. to určitě není vhodné zacházení!

  • 35 RE: Pegas Aile
    Autor: Lore (+0) (-0) | Zasláno: 27.02.2012 * 21:05

    A hlavně vysypat kobylky :-)

    polachp: jj pomalý přístup je mé životní krédo;-) Tady by se spěch opravdu nemusel vyplatit...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.





Sekce PGwebu: