[Téma] Chybí nám jedna kategorie?
Chtěl bych sportovní komisi navrhnout přidání kategorie "serial" do ČPP a ještě před tím se zeptat, co na to piloti. Loňské sloučení závodních kluzáků s testovanými bylo po posledních ročnících celkem logickým krokem. Měla by se ale zaplnit velká mezera mezi kategorií "Standard" pro mladé, začínající či pohodářské piloty létající na kluzácích ED A-B a kategorií "Open", které dominují výhradně piloti létající na kluzácích EN D. Piloti létající na střední třídě EN C nemají momentálně velkou šanci zasoutěžit si o vzácné kovy. A není to jen nějáká malá hrstka, v ČPP jde o cca 1/3 startovního pole a to není zanedbatelná skupina. Navíc mi přijde, že současný stav svým způsobem nezdravě motivuje hlavně mladé ambiciózní piloty, pospíchat do vysokovýkonných křídel, což nepovažuji za šťastné a přínosné pro bezpečné létání. Vím, že oficiálně nám sezóna už běží, ale zásadní přelety na nás určitě teprve čekají.
-
1 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Ono je otázka, kolik z těch dominujících pilotů v kategorii Open, létajících na kluzáku s certifikací CEN-D má odpovídající pilotní licenci PL-C? :)
Protože podle pravidel ČPP, bod 1.3 mj. "je držitelem platné pilotní licence odpovídající kategorii kluzáku, na němž létá", tak by piloti s CEN-D kluzákem měli létat s piloťákem C.
Podle předpisu PL-2 (HLAVA 1) odpovídá kluzák CEN-D soutěžnímu C. No a to lze pilotovat pouze s piloťákem C, jak vyplývá z předpisu LA-1 (body 7.1..).
Abych se přiznal, i já jsem loni létal s pilotní licencí PL-B na neodpovídajícím padáku, ale tuším, že nejsem zdaleka sám. Budiž mi omluvou moje nadstandardní hmotnost, tedy hůř sehnatelný otestovaný padák velikosti XL.
Takže otázka zní, má cenu měnit pravidla, když se stejně moc nedodržují?
PS: touto poznámkou rozhodně nechci rozčílit piloty na předních příčkách loňského ročníku ČPP :)
Jen pro doplnění, k získání pilotní licence PL-C toho není potřeba mnoho (předpis PL-3 HLAVA 8, formulář také v PL-3 dole), tak jsem si to už dal do pořádku, přeci jen, proč si přidělávat problémy, třeba s pojistkou atd.
-
2 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Honzo, pises ze piloti s EN-C nemohou dosahnout se svym padakem na "cenne kovy". Myslis si, ze kdyby vsichni z open + EN-D presedlali na EN-C, ze by tito odstrkovani piloti zacali vitezit? Opravdu je limituje tolik vykon padaku? Nebyl by spis efekt EN-C kategorie takovy, ze by se "vyfiltrovali" ti nejlepsi, aby ti druzi meli sanci si stoupnout na bednu?
Me prijde cele to kategorizovani podle padaku divne - zvlast v CPP, kde se v prvni rade hodnoti, jestli ma pilot cas byt vzdy ve spravny den na spravnem miste, potom dejme tomu pilotni umeni a zkusenosti a ten vykon kridla je v nejlepsim pripade na tretim miste.
Kdyz nekdo vyhraje standard (nebo kdyby vyhral EN-C) po 10 letech litani, tak to neni borec, ale normalni pilot kterej se zapomel v nizsi kategorii. Kdyz nekdo vyhraje standard po 3 letech litani, nebo bude po 4-5 letech nejlepsi v EN-C, tak je to borec a nadejny pilot. A ja bych ty "cenne kovy" radsi rozdeloval mezi borce, nez mezi ty, kteri se nekde zapomeli ;). Proto mi prijde, ze cele to rozdelovani na kategorie by zaslouzilo prehodnotit ;).
Tolik extremni nazor z druhe (te necertifikovane) strany :).
-
3 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Mě se tenhle návrh líbí. Na jinak moc pěkně fungujícím systému ČPP mi chybí pouze více možností porovnávat srovnatelné. Což je příklad kategorie EN-C (resp. odpovídající PL-B).
Je asi hodně pilotů jako já, kteří nemají schopnosti nebo ambice létat křídla EN-D nebo závoďáky. Pak by pro nás bylo ČPP trochu zajímavější. Nejde mi ani o ceny, ale o možnost filtrování.
Už dříve jsem se tázal na možnost doplnit filtrování dle jednotlivých typů kluzáků, které jsou v databázi. Což by neměl být technický problém. Mohli by se porovnávat piloti jednotlivých křídel. Nejednalo by se o oficiální pořadí pro nějaké oceňování...
Možnost třídění dle položky "KLUZÁK" na mohla být implementována např. takto:
1. V seznamu přeletů (Přihlášené přelety)
DNY - ZEMĚ - KATEGORIE - KLUZÁK - PILOTI (tlačítko "FILTRUJ" by se mohlo posunout pod)
2. Pořadí v kategoriích
Kde by se taky mohlo implementovat filtrování dle
OBDOBÍ - ZEMĚ - KLUZÁKU
(kromě oficiálních kategoriích CZECH a VŠE)
-
4 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Já myslím že nová generace EN-C padáků (a kdoví jaká bude další generace) snese srovnání s výkonem EN-D padáků a tedy vlastní umístění záleží opravdu na pilotech a jejich časových možnostech, jak píše Petr. Ono by se mohlo i stát, že by SK zanedlouho řešila problém, že se kategorie EN-C překrývá s open. I tak má ČPP nejvíc kategorií ze všech soutěží na XContestu :-) Jinak i na padáku EN-B by šlo vyhrát drtivě celý pohár - https://www.xcontest.org/2010/world/cs/piloti/detail:mimu?list[sort]=pts
-
5 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Antone, a není to tak trochu " podle sebe soudím tebe " ?
Pokud budu mluvit za sebe, tak já jsem si PL-C nechal zapsat do piloťáku ihned, jakmile jsem splnil podmínky pro její přidělení. Stejně tak i N, abych mohl býti vlekán i vlekaři ve výcviku. Nějak nechápu, proč by si ten , kdo chce létat na závoďáku to Céčko, nenechal do piloťáku zapsat a riskoval by tak například porušení podmínek pro vyplacní pojistné události. Obzvlášť když je přidělení PL-C tak easy. Podobné je to i s tím Nkem. A ještě k těm " brusům ". Jak je vidět, tak už vůbec neplatí, že když chci zvítězit v poháru, musím lítat na co nejvýkonějším křídle. Ono totiž platí, že když se cítím ve vzduchu pohodověji a nemusím se tolik soustředit na to, aby mi křídlo drželo nad hlavou, tak mohu paradoxně podat lepší výkon...a to nemám jen ze své hlavy, ale vidím to na některých pilotech.
-
6 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Tondo, v pripade toho zarazeni EN-D pod licenci C vidim problem spis v tom predpisu - je absurdni ze na padak testovany jako DHV 2-3 staci licence B a na EN-D uz potrebujes C. Samozrejme, predpis je predpis a mel by se dodrzovat, nicmene v tomto pripade, pokud nekdo lita s B-ckovym pilotakem na EN-D, tak bych tam (z hlediska CPP) nevidel zadny problem. Navic podle mych informaci uz se pocita v odstranenim tehle absurdity v dalsi verzi predpisu.
No ale vratme se k tematu, problematika licence a tridy PK s tim souvisi IMHO jen okrajove. K tomu asi takto: pokud uz prijmeme princip nejakeho rozdeleni na kategorie dle trid padaku (ktere tam stale mame v podobe kategorie Standard), pak by se dalo urcite rict, ze tu mezeru mezi Open a Standard by bylo hezky necim zaplnit. Stejne jako moji kolegove si ale myslim, ze kategorie padaku rozdily ve vykonech nedela, delaji je piloti, kteri na nich letaji. Co se tyce hypotezy, ze by soucasna situace "nutila" ambicozni piloty do vysokovykonnych kridel...tak mi popravde receno neprijde moc pravdepodobne. Osobne si myslim ze ti ambicozni, kteri zpravidla chteji litat zavody, by se tlacili do vysokovykonnych kridel bez ohledu na CPP - a jen kvuli CPP to nikdo normalni delat nebude. Myslim ze kazdemu pilotovi co lita prelety je naprosto jasny, ze prechod na vykonnejsi kridlo mu samo o sobe zadny zazracny bodovy narust neprinese. A nevidim taky ve vysledcich CPP zadneho mladeho ambiciozniho pilota na nizsi kategorii padaku, ktery by byl tak blizko nejvyssich met, aby se vubec vyplatilo resit vykon kridla kvuli lepsimu vysledku:)
Pokud zavedeme kategorii pro EN-C, muze nastat opacny "problem" (a ten je pravdepodobnejsi, protoze jsme ho tu uz dlouho meli v kategorii Standard) - dobre letajici piloti, kteri by normalne letali EN-D nebo zavodak, sestoupi o krucek dolu do kategorie EN-C, kde budou mit lepsi sanci na medaile:) Totez se muze stat i kategorii Standard - vykony a chovani nizsich trid padaku se v soucasne dobe dostavaji do velmi zajimavych dimenzi a tento trend bude pokracovat, cim dal vice dobrych pilotu bude letat na nizsich tridach a efekt diferenciace kategorii dle trid padaku bude cim dal problematictejsi.
Takze abych to uzavrel - novou kategorii vymezenou jen tridou padaku bych osobne nezavadel, spis bych navrhoval ten koncept prehodnotit tak, aby spolu mohli soutezit piloti stejne tridy, nikoliv kluzaky stejne tridy. Nemam jasno v tom jak to udelat, pravdepodobne nejakym mixem kategorie padaku a dalsich kriterii. Mozna nekoho napadne nejake pekne a elegatni vymezeni:)
-
7 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Záleží na úhlu pohledu. Kategorie padáků ano - ale netřeba to přehánět. ČPP není soutěž v pravém smyslu, protože zpravidla vítězí ten, kdo si může vybrat počasí a termíny. Chudáci, co maj volno jen o víkendech paběrkují :( Spíše než kategorie mi chybí jakýsi koeficient daného dne, který by odrážel obtížnost letu. Mohl by se odvíjet třeba podle celkového počtu bodů v daném dni. Pokud někdo uletí 50 km v podmínkách, kdy boduje jen 5 pilotů v republice, je to zcela jistě hodnotnější výkon, než když někdo uletí 50 km ve dni, kdy boduje 100 lidí.
-
8 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Jardo, koeficient dne jsme uz taky vymysleli a je to v dlouhodobejsim TODOlistu:) Je jasny ze to je spis takovej sranda-faktor, ale urcite by to prispelo k tomu, aby to pak byla vetsi zabava pro ty co si nemuzou udelat volno kdyz je to spravny pocasi.
Mas nejakej navrh na to jak by se to melo pocitat? Nejaky varianty vymysleny mame, ale neda se rict, ze "tutovy" - tak nechci spoutavat kreativitu uvedenim nejake konkretni podoby...;)
-
9 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Debata je teprve na začátku, tak počítám, že se také s názorem ozve víc pilotů, kteří do kategorie "seriál" patří. Doplním pár důvodů, které mě k návrhu vedou. ČPP vnímám jako otevřenou soutěž pro co nejširší okruh pilotů a pokud nemá být jen pro hrstku top, přijde mi dělení na několik výkonnostních kategorií důležité. Je jasné, že špičkoví závodní či XC piloti jsou schopni i na méně výkonném křídle zaletět parádní věci, ale nepředpokládám, že by někdo z nich chtěl "zazářit" tím, že vyhraje standard nebo seriál. Předpokládám, že se drtivá většina nesnaží jen pro plechový pohár či nějákou cenu, ale pro dobrej pocit z fér soutěžení a z toho, že dosáhl svého maxima a třeba i pro uznání ostatních. Takže vytvořit flek pro potencionální vykuky fakt nechci. Jde mi o soutěžení mezi normálními, zdravě se rozvíjejícími piloty. Bohužel podle ničeho jiného jednoduššího než podle testu PK, mě dělení nenapadá. Navíc tím, že se letos přidalo na bodování českým letům, bude mít na výkon přece jen větší vliv i to, na čem kdo poletí. A pokud se stane, že nám výrobci připraví nějaká nová bezpečná supréra, se kterými někdo vyhraje open, tak sláva jim i těm borcům. Jinak možnost filtrování podle kluzáků a jejich kategorií by bylo určitě zajímavé i bez těch "cenných kovů" .
-
10 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Osobně soutěžím o to, abych byl do druhé stránky ... :-) Ale zdravě soutěžíme s Pepou, i když má "A" křídlo. Tak mě napadlo - možnost vytvořit "tým" protivníků, kam by zakladatel týmu připustil piloty se zhruba stejnou úrovní. Možná by se tak podpořilo zdravé skupinové soutěžení. Protože soutěžit s PG Webem či Pink pantherama je věc zhola nemožná ...
-
11 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Jen pro upřesnění, neudržel jsem v předešlém příspěvku myšlenku, jak jsem prochézel ten předpisový zmatek. Jde mi právě o to, jak srovnat papírově kategorie v CPP + kategorie padáků + kategorie piloťáků. Měla to být taková vsuvka, ano, trochu mimo téma :) Tak už radši mlčím, abych nepopouzel poctivé piloty.
-
12 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Nápad jaho je dobrý, neboli v žádnem případě není špatný. Já bych spíš navrhoval pořadí výrobců PK a to následovně:
1 - celkově všechny kategorie, tj. standard, open, .........
2 - pro zápočet by byl minimální počet 50 PK od jedné firmy, nebo 100?......., ale dle % skutečného zastoupení kategorii minulého ročníku
Navrhuji to proto, aby byl větší tlak na firmy v rámci porovnávaní PK, které je oproti zahraničí podstaně slabší.
Tímto by se omezil vliv malého počtu pilotů, kterým výrobci dotují koupě PK, a celkově by to snád prospělo nám všem k zvýšení kvality a úrovně paraglidingu v ČR.
-
13 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Slivka: Imho pyčovina.
-
15 RE: Chybí nám jedna kategorie?
jisteee Slivko a jeste by se melo hodnotit podle velikosti padaku. Dyt ty mrnousove litaj o dve tridy hur nez ty skoro tandemy ;-DDDD
-
16 RE: Chybí nám jedna kategorie?
to Scorpi: " spis bych navrhoval ten koncept prehodnotit tak, aby spolu mohli soutezit piloti stejne tridy, nikoliv kluzaky stejne tridy"
Já už jsem Ti tuším po loňské sezóně navrhoval udělat kategorii typu "ženatý, zaměstnaný muž s 1+ dítětem létající na padáku EN-C mimo svoji pracovní dobu" :-).
-
17 RE: Chybí nám jedna kategorie?
PavelS: to by samozrejme zvlaste z hlediska takoveto socialni skupiny muzu bylo zajimave, ale pak by registrace do CPP musela mit podobu slusneho sociologickeho dotazniku :-D
-
18 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Takk dete zpět kategorii "sport" a je to akorat se tu dohadujete o ničem
-
19 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Proč každý příspěvek Wolfa odkazuje na jeho stránky ? :)
Systém dělení podle testu padáku je asi nejlepší možný, PL vypovídá o schopnostech pilota mnohem míň. Současné rozdělení považuji za rozumné (tedy pokud se nechceme vrátit ke 3 kategoriím). Než vytvářet další kategoii jen pro EN-C, to už bych je přiřadil do Standard. Myslím, že EN-C je konečnou kategoií pro rekreační, víkendové piloty i po 10 letech lítání, dál nemají důvod, ani schopnosti jít. A profíci nepřesedlají na EN-C jen aby něco vyhráli. Možná by to chtělo anketu, ať piloti sami rozhodnou, jak by to mělo být.
-
20 RE: Chybí nám jedna kategorie?
No, pro lidi, kteří to tu berou jako letový deníček nemusí být kategorie moc podtatná, přihlásí let a kouknou, kdo z toho samýho terénu co uletěl. Jestli chce někdo stát na bedně, tak by měl jezdit na závody ne?? Takhle jsou ty kategorie docela dobrý a můžem být rádi, že máme aspoň kategorii ženskou.
-
21 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Jsem nesoutěžní typ, ale časem by mě třeba mohlo zajímat, jak lítají lidi:
- se stejným padákem
- startující ze stejné lokality
- lítající stejný den
.. prostě těch hledisek může být hodně a spíš než kategorizovat soutěže bych se přimluvil za propracovanější filtrování.
Každý by si naklikal co chce a mohl by se pak pochlubit, že je např. první v kategorii homosexuálních mužů ve věku 35-40 let se zájmem o budhismus na křídle značky Envy.
-
22 RE: Chybí nám jedna kategorie?
pgPavel: no nektere veci jdou filtrovat uz ted, co konkretne ti chybi? Pravda tu homosexualitu este nezjistujem, ale jinak mi prijde ze to vyfiltrovat lze...
-
23 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Souhlas s Pavlem. Místo rozšířování kategorií soutěže se přimlouvám k možnosti podrobnějšího filtrování, toť vše :)
-
24 RE: Chybí nám jedna kategorie?
scorpi: k příspěvku "pgPavel": nelze přece filtrovat dle typu PG ani jeho kategorie. Osobně by mi stačil typ PK, ale mohlo by být i dle certifikace EN.
-
25 RE: Chybí nám jedna kategorie?
kama: filtrovat lety dle kategorie PK jde - jen to pravda neni deleni dle EN, ale je to deleni na Standard (max. EN-B), Perfo (max. EN-D) a Open.Filtrovat lety dle konkretniho typu nejde. Teoreticky by to slo, ale pridavat ten obri select se vsemi typy padaku, jako je to pri prihlasovani letu, se mi teda nechce...zdrzovalo by to nacitaci preletu jen kvuli funkci, kterou mozna obcas nekdo pouzije. Muselo by se to udelat nekde jinde...
-
26 RE: Chybí nám jedna kategorie?
scorpi. OK, díky za vysvětlení k filtru dle kluzáku. Pak tedy zůstává k diskuzi filtrování dle EN-C. Pokud by to šlo, tak máme na světe onu diskutovanou kategorii s možností vyfiltrovat si pořadí. Nebo ne ?
-
27 RE: Chybí nám jedna kategorie?
kama: nemame...udelat filtrovani dle EN/LFT do seznamu preletu neni problem, ale nelze ho udelat do PORADI PILOTU. Problem je v tom, ze pilot muze mit ve skore v Open lety na ruznych kategoriich padaku, takze jeho skore pro max. EN-C muze byt jine. Kategorie "Serial" nelze udelat jen filtrovanim pilotu, musi to byt samostatna kategorie.
-
28 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Jinak teda musim dodat, ze technicky neni problem mit v na webu CPP treba 20 kategorii podle vseho moznyho. Jina otazka je jestli pridavat nejakou kategorii do oficialne vyhlasovanych (a ocenovanych) kategorii:)
-
29 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Mě osobně nejde o žádné další kategorie, kde by se vyhlašovalo a oceňovalo. Ať se oceňují a vyhlašují jen ti nejlepší (jak píše PetrCh). Pro nás ostatní myslím stačí, když si tyhle borce budeme moci sem tam odfiltrovat ;-D To by jim snad nevadilo ...
-
30 RE: Chybí nám jedna kategorie?
MICHALEK: takove filtry do zebricku (tj. poradi v kategoriich) byt pridany nemohou - duvody jsou uvedeny vyse, jak jsem odpovidal Kamilovi...
-
31 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Já to chápu, závisí to na datovém modelu.
Co by ale šlo, tak filtrovat samotné lety podle křídla (nyní lze jen podle výrobce).
Pak by se taky hodil seznam startovaček se zobrazením v mapě. Ono to tam je při filtrování podle startovačky, ale mnohem lepší by bylo je zobrazit všechny na mapě na jeden klik.
Dnes je možné odhadnout zhruba polohu startovačky na základě zhuštěných čar letů, ale lety se při větším přiblížení ztrati - proč?
A co by bylo naprosto luxusní pro zimní večery, by byl export letových dat pro google earth v takovém formátu aby to umožnilo provést virtuální průlet. Dnes máme možnost vidět z různých stran trajektorii, ale sledovat virtuální let z pozice pilota by bylo mnohem lepší.
.. tak nic, jsem se jen trochu zasni l:-)
-
32 RE: Chybí nám jedna kategorie?
To neni vec datoveho modelu, ale logiky skorovani v kategoriich...
Seznam startovacek tam urcite casem bude, interne uz jich je docela dost v databazi zarazenych (treba v CZ v podstate vsechny krom uplne novych).
Ty zhustene cary (skyways) se generuji jen do urciteho zoomu mapy, vygenerovat je podrobneji je vypocetne/pametove brutalne narocne. V dalsi verzi ale mozna budou o zoom podrobnejsi.
Virtualnim pruletem myslim co konkretne?
-
33 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Sofistikované výpočtové modely zahrnující maximální počet faktorů ovlivňující výkon a pilot znějí lákavě, ale prozatím bych se přeci jenom přidržel jednoduchosti písmenek A,B-C-D+. Pro případné zasekávače ve Standardu či Seriálu by se dala přidat podmínka max. 3 let v kategorii. Celé byse to dalo zkusit i jen pro ty, co se do takové (skupiny) ručně zaregistrují.
-
34 RE: Chybí nám jedna kategorie?
O skyways mi primárně tolik nejde, spíš o ty startovačky. Když budou puntíky na mapě, nebudu potřebovat zahuštěnou pavučinu.
V podstatě z každého startu když se vezme bod a ty co jsou v určitém okruhu zvýší jeho váhu .. podle ní pak třeba kreslit průměr puntíku. Tím bychom měli všechny místa, odkud někdo vzlítnul. Pak ke každému bodu dotatečně info ... Ale tohle už podle všeho máte zpracované. Ještě je zobrazit do mapy a bude to dokonalé.
V Google earth můžu vybrat místo a do něj se plynule "nalítne". Pak je tam taky letecký simulátor.
Neznám jejich API, ale napadlo mě, že by třeba mohlo jít podstrčit soubor s trasou a donutit soft plynule přecházet s POV z bodu do bodu a tím simulovat let z pohledu pilota.
-
35 RE: Chybí nám jedna kategorie?
pár řádek mě zaujalo... mám také pár postřehů:
něco z historie poháru jak byl původně navrhnut Ondřejem Dupalem: kategorie byly 2 - Hoby a Profi - kdo v kategorii Hoby se umístil do X-tého místa v příštím ročníku povině byl v Profi. (Jaho návrh pro zasekávače se tomu blíží)
Pokud by pohár měl motivovat k vyšším výkonů - tak jak popisuje Petrch (bez odlišnosti křídla) a s ohledem na Kluzónovo méně může být více mohlo by to fungovat třeba takto:
1. poprvé se registruješ do ČPP? (číslo PL) = vyber si kategorii, jinak jsi automaticky lowend (nebo třeba verze založ si deníček letů???)
2. Byl jsi na prvních X místech (X% bodů vítěze) - jdeš povinně o kategorii výš
3. pak se to dá ladit dále - třeba že do nejvyšší kategorie (např. masters) se lze jen nominovat/ povinně postoupit
4. tím pádem se přestanou řešit kategorie křídel a další spokulace (kdo na čem proč lítá) a "svoji si své soupeře najdou"
5. podle mě to bude motivující a nediskriminující
6. denní skore může být "denní přehled" a můžou tam bejt všichni (i deníčky) dohromady jako doposud a další filtry jsou jen přínosem
Zaujal mě i návrh rozdělení podle LTF/CEN, zamenalo by to ale tedy opravdu 4 kategorie.
-
36 RE: Chybí nám jedna kategorie?
mimo mísu: co se týká motivace začátečníků někteří moji žáci třeba už měsíc po kurzu mezi sebou soutěží ve svahování - pro piloty létající přelety je to opovrhované, oni sbírají své první minuty a hodiny (pravda soutěžení by mohlo motivovat lítat v silném větru, kdy je udržení se snazší).
Vzpomenuli si na sebe (možná jste to měli podobně) byl můj začátek samostatného létání také o tom "jak letět co nejdéle a při tom zbytečně neriskovat a nerozbít si hubu"
HOWK
zajímají mě vaše postřehy k návrhům, jestli to může být směr, nebo zda je to složitý a na HOVNO
možná by jsme se měli podívat na náš propracovaný systém pravidel a certifikací očima někoho kdo to vidí prvně... a chce prostě lítat, případně soutěžit s někým kdo je na tom podobně.....
-
37 RE: Chybí nám jedna kategorie?
no udelat soutez na dobu stravenou ve vzduchu taky neni problem (mame to v nekterych klubovkach). I nejaka detekce svahovani dle nekolika kriterii by mozna sla udelat.
-
38 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Co já si pamatuju, tak já jsem se snažil létat co nejdýl a rozbití huby jsem řešil až se to stalo. Bylo to na louce se sklonem 1:10 na školním křídle při +- 9m/s :)
A neřešte už ptákoviny, venku se už občas dá polítat...
-
39 RE: Chybí nám jedna kategorie?
Já si myslím že Mirek má pravdu. Kdyby se CPP udelal víc friendly pro "začínající" tak by to byl určitě přínos.
Deníček letů - super nápad, vždyť jádro toho je naprogramované, proč takovou "službu" nevyužít.
Když by pak člověk viděl že už tam toho má víc, tak si řekne no tak já to zkusím, třeba budu na konci, ale uvidím jestli budu lepší než Franta Novák...
S tím postupem v kategoriích taky souhlasím, vždyt takhle to funguje bezvadně i v jiných sportech a je to i motivační - dá se dosáhnout dílčích úspěchů postupně. A ne se prostě plácat někde v polovině "hlavní kategorie". Když máte před sebou obrovskou kategorii a konkurenci, a práci a učení na X let dopředu, moc Vám to na chuti nepřidá.
K implementaci jako takové:
Skyways a hraní si s daty je super. čím víc možností tím lépe. Já třeba Skyways už několikrát použil když jsem chtěl vědět kam se z nové startovačky podívat, kam se nejvíc lítá, či zda se daj třeba přeletět Jeseníky z místa do místa Čára tam byla, kouknu kde v nouzi přistávat a zkusím to taky.
S těmi daty se dají kouzlit suprový věci, ale je to spíš o času to realizovat... Což věřím a znám z vlastní zkušesnoti může být problém. I tak před tvůrci klobouk dolů za tu práci.