[Téma] Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
ahoj, zkoušel jste někdo dělat uši pomocí krajních Béček nebo Céček?
ukázky jsou tady:
a taky to zkoušel Ziad Basil na konci tohoto:
Vypadá to, že zejména vypuštění probíhá výrazně rychleji a plynule.
Asi bude záležet na typu křídla, vyvázání. Problém může být v riziku Sackflugu (deep stall) pokud by odpor byl větší než při normálních uších. Asi to chce testovat s výškovou rezervou. Už aby bylo jaro.
Pavel
-
1 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Postup ke stažení uší je křídlo od křídla jiný. Záleží na vývazu. Prakticky vždy je testovaný postup uveden v manuálu. Na některých křídlech to za Ačka vůbec nejde - pak se to řeší právě použitím B3 nebo C3 - což je asi právě případ Carery. Je to dáno redukovaným vývazem. Otázka je pak, která ze šňůru zafunguje líp.
Jinak to zkoušejt opatrně, za C3 si v pohodě některý křídlo vystalluješ. (z vlastní zkušenosti vím, že třeba Orbit 2 jde do stallu a ucho neudělá).
Pokud to výrobce v manuálu neuvádí jinak, nevidím důvod dělat uši jiným způsobem.
-
2 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Obecně, na 2-lajne a 3-lajne, ktera je vyvazana do 3 A snur by "B-line stall" mohl jit. U 4 lajny asi hur (Orbit 2) a ani by to nemelo smysl. U nekterych kridel z vyse uvedene skupiny je to vhodnejsi manevr nez usi - vyrobce to pak primo doporucuje v manualu.
U kridel vyvazanych na 2 hlavni A snury bych si nebyl jisty, ta cast kridla co se strhava uz je hodne velka. Ale muzete to zkusit na svych Vegach 4 a Aspenech 4 a dejte pak vedet:)
-
3 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
resp. C-line stall u 3-lajny a B-line stall u 2-lajny, abych byl presny
-
4 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Co se klasickýho manévru B-stall týče, mám teď druhou třílajnu (nejdřív Torck 2 a teď Trango 2). Na obou křídlech výrobce B-stall myslím nedoporučuje.
Zkoušel jsem to a třeba na Torcku to byl celkem šrumec, opadání okolo 10m a hodně se to vlnilo. Na Trangu to bylo o dost umírněnější. Na třílajně prostě u B-stallu zbyde z křídla moc malá plocha, něž jak je zvykem u klasických 4 lajn.
Zábavný je pak z toho vystupovat, větší opadání pak samozřejmě znamená větší předstřel... Zvlášť když se to dofoukne trošku nesouměrně chce to mít zkušenost a rychlejší ruce.
-
5 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
b-stall je manévr minulosti .
na trangu a padácích se strunama se to nedoporučuje ničí se tím éro.
u padáku jen s 2 A-čkama se stává že to řachne do malého frontíku ,ale když to pilot podrží srovná se to a máme obr uši:-)
-
6 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Tu diskusi jsem nepochopil. Pokud s kymkoliv mluvim o usich pres vnejsi B snuru, tak to nazve B-ears a B tips stall.
Pro 3 lajny pak C tips stall.
-
7 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
A co takového si představujete pod pojmem " velké uši"? tohle co je na těch obrázcích mě připadá jako malé uši, velké jsme brali když zustanou jen 1 a 1 A šnůra na každé straně.
V těch pojmech se trošku strácím, nejsem teoretik a taky na mejch 4.lajnách to je třeba trochu jinak.
-
8 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Myslim, že jsme se trochu zamotali mezi
{Uši = B-Ears = B tip stall = C tips stall }
versus
{B-Stall}
Taky vlivem mého příspěvku, takže sorry za off-topic.
-
9 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Ahoj všem,
B3 se používá na dvojlajnách kde uši klapat krajníma áčkama nejdou. Vždy když jsem figuru dělala jsem nejprve šlápla půl speedu a pak teprv tahala B3, jinak je riziko že si padák vystallujete celý.
Na Carreře jdou uši klapat úplně v pohodě za krajní áčka, takže jsem neměla potřebu zkoušet něco jiného.
I manuál popisuje uši na Carreře standartně za A3:
http://gingliders.com/assets/manuals/carrera/Carrera-manual-EN.pdf
Pokud by to někdo chtěl zkoušet s těma céčkama na Carreře tak bych také doporučovala aspon půl speedu...viz Ogiho video zde:
Ahoj...a ať to lítá! Petra