[Téma] Konkrétní případ
Chtěl bych poradit s aktuální tematikou TMA na konkrétním příkladu, který se odehrál tuto neděli.
Rozhodl jsem se z mnohých pro mě výhodných důvodů zkusit termicky aktivní horu Říp. Nachází se na samém okraji TMA Vodochody (cca 2km od kraje)se spodní hranicí 600AMSL a zároveň TMA II Praha se spodní hranicí 1050 AMSL. Protože nechci vědomě narušovat předpisy zvolil jsem cestu kompromisu, vyhledal v mapě číslo na letiště Vodochody a doufam v rozumnou domluvu s řídícím. Bohužel v 10:30 nikdo telefon nebral, zkusil jsem proto volání opakovat před startem kolem poledne, bohužel se stejným výsledkem :(. Konkrétně mě zajímá co si mám potom myslet. Že je prostor deaktivován?? nebo snad řídící spí?? :) Podotýkám, že jsem se nepodíval ráno na AUP, moje chyba. Protektokrát jsem problém nemusel řešit, protože se to ještě před startem deklo a já si jen posvahoval u kopce, ale co když to příště vyjde??
PS: Která čára v mapě od LAA značí přesný konec TMA? Tmavá a slabá, nebo širší světlejší pruh :)?
Nerad bych přišel o tak skvělé letové místo a dojížděl zbytečně na již tak přeplněnou Ranou :/
-
1 RE: Konkrétní případ
Nevím, zda v neděli nikdo není na věži ve Vodochodech - podivné. Měl jsi správné číslo? 255 762 615. Mohu se na to podívat, ale až příští týden.
-
2 RE: Konkrétní případ
cau, kdyz jsem si to precetl tak se mi v hlave zableskla informace kterou jsem kdysi slysel a to že pres vikend ve vodochodech nikdo neni a prebira to ruzyne... a snad se z vodochod "stava" TMA II ale nejsem si tím jistej... zkusim to overit
-
3 RE: Konkrétní případ
číslo nesedí, volal jsem na 255 763 107 jak je v nejnovější mapě od LAA. Ještě chci dodat, že start z Řípu je orientován na JV, tzn. že už při točení prvního stoupání se ještě více přibližuji ke konci TMA.
-
4 RE: Konkrétní případ
Vodochody byvaji o vikendech casto mimo provoz... Pak to jejich ctr a tma neplati - je to v mapach, ale nevim presne...
-
5 MTMA Přerov
Když už se tady řeší záludnosti, tak jak je to s letištěm Přerov? TMA má obrovské a pokud vím, je nepoužívané.
Kromě toho v mapě jsou vyznačeny TMA1-3 dost divným způsobem, takže není zřejmé, jestli se dá lítat do FL65 nebo jen do 300AGL.
-
6 RE: Konkrétní případ
Tuším že u Přerova je to tak, že TMA I patří přímo pod Přerov a je od 300AGL do FL65. TMA II a III řídí Brno a je od FL65 do FL125.
-
7 RE: Konkrétní případ
Je to tak.Vodochody bývají o výkendu neaktivní a tehdy je dostup podle pražského TMA. Čísla jsou aktuální na stránkách letíště vodochody. Tedy stačí jen zapátrat. Dá se i domluvit, pokud jsou aktivní. I když jestli se nemýlím, tak řídící nemá pravomoc mi dovolit provozovat v "zakázaném" prostoru. Ale zeptali jsme se, nahlásili a odpověď byla kladná, že o nás bude vědět..
-
8 MTMA Přerov
Takže jestli to dobře chápu, TMA 1 řídí Přerov, sahá od 300AGL do FL65 a půdorysně se kryje s TMA 2+3, které jsou řízené z Brna?
Tj. pod celým tím obrovským prostorem můžu jen do 300m, jo?
Proč se ptám .. pořád jsem hledal hranice mezi TMA1 a 2+3 a předpokládal, že TMA je v půdorysu menší než 2+3 dohromady. Tj. že do určité vzdálenosti od CTR je TMA1 a od ní dál že bych mohl lítat do FL65 a být pod TMA2 nebo 3.
Pokud se půdorysně kryjí, tak smolík....
-
9 RE: Konkrétní případ
Kdo ma radio, muze si aktivaci CTR/TMA Vodochody overit poslechem ATIS na 119.100 MHz. Jinak o aktivaci Vodochod by meli vedet i ve Kbelich
-
10 RE: Konkrétní případ
Pokud chceš letět do TMA I Přerov (tj. půdorysně TMA II a III 300AGL-FL65) tak se to dá řešit zavoláním na věž, tel: 581202413. Mají to tam vojáci a jsou rozhodně sdílnější o svůj prostor než Brňáci.
Sice je to nestandartní postup, protože tě nevidí na radaru a nejsi ani na spojení, ale pokud ti to ŘLP povolí nemělo by to nikoho dráždit.
-
12 RE: Konkrétní případ
Dík Viktore, vyhledám si teda aktuální číslo na internetu, myslím že by někdo měl upozornit na tyto chyby, mapa mi přišla s pilotem před 14ti dny a hned je v ní chyba, zároveň budu doufat v rozumnou domluvu s řídícím. Ještě mi ale nikdo nezodpověděl jak je to s těma krajema TMA, která čára je přesnej konec, ať vim na čem jsem i při případném dostoupání k TMA Praha.
-
13 RE: Konkrétní případ
http://lis.rlp.cz/ais_data/www_main_control/frm_cz_aip.htm
AIP ČR - sekce AD2
-
14 RE: Konkrétní případ
Ke krajům TMA,
Tohle by ti možná mohlo pomoci v orientaci:
http://lis.rlp.cz/info/ANC_ICAO_2011.pdf
jinak já mám prostory do GPS (tam jsou kresleny prostě jednou čárou), takže jsem si je zobrazil na počítači a změřil si jak daleko za řípem mi prostory končí. Ostatně tady na webu se na to můžeš podívat taky.