[Téma] Xcontest - kategorie padaku
Ahoj,
jak jsou vytvoreny ty podkategori pri vyhledavani typu en-classic, en-b highend ?
Chapu ze je dost tezko u nekterych kridel rozhodnout kam je zaradit a tudiz nektera kridla nejsou vubec v zadne z techto kategorii (jen v zakladni kategorii EN-B)
Je nekde seznam co do ktere spada, respektive udrzuje se to nejak, nebo to nema cenu brat do uvahy?
(jo vim ze diky spatnemu pocasi si vymejslim kraviny, koukam na startovacky a co se tam da zaletet na urcitych typech)
-
1 RE: Xcontest - kategorie padaku
Oficiálně žádné dělení na 'high-low' neexistuje.
Jen na vysvětlenou dělení podle EN vypovídá hlavně o chování padáku v různých režimech, nejedná se o stupnici výkonnosti křídla ačkoliv to spolu souvisí.
Dalo by se to brát podle protokolu ze zkoušek.
Když tam budeš mít většinu hodnocení "B" a jenom pár nebo teoreticky i žádné "A" je to "high EN B" pokud bude mít "B" třeba jenom jedno a zbytek "A" je to "low".
Teda aspoň tak to vnímám já.
-
2 RE: Xcontest - kategorie padaku
Osmera: IMO pro svůj cíl jsi zvolil nerelevantní metodu. Zkušení piloti postupně přechází na EN-C či výš, takže ti statistika řekne spíš kde bylo zrovna nevyhnitelné počasí. Najdi si lety Tomáše Braunera v 2015 pro představu top pilota na EN-B křídle. V ČR na startovačce moc nesejde, jezdíš za počasím, a hlavně většinou musíš do rovin a odkud tam letíš, je jedno. Často bojuješ spíš se zakázanými prostory než s termikou. Pro návratové kilčo je Krupka s nejmenším nárokem na XC dovednosti/štěstí, protože to je skoro pořád "po hřebenu". V zahraničí to je Tolmin-Gemona a zpět, U záfuku bojuješ spíš s prostory po cestě, start je jinak jedno.
Oliwer:
Úvaha je logická, ale ne každé A má pro pasivní bezpečnost stejnou důležitost. Když koukáš rád na tabulky, tak mrkni na DHV testy, které jsou jemnější a hodnotí jen "ty nejdůležitější" figury (ale nejsou tam všechna křídla): https://www.dhv.de/db3/muster?lang=en