[Téma] Flymaster vario
Kdo mi vymění baterii ve váriu Flymaster . Nebo kdo se tím zabývá. S váriem jsem spokojen, ale baterka dnes při -5 celsia vydržela asi 30 minut !
-
1 RE: Flymaster vario
jestli lítáš s nějakym telefonem, kterej máš připojenej k powerbance v pultíku, tak je řešení mít na powerbanku připojený i vario, mám to taky tak, Taky mam Flymaster Vario a taky ho mam preventivně napíchlý na powerbance v pultíku i s mobilem na kterym jede XCTrack. Jinak jsem to měl kdysi rozdělaný právě kvůli baterce a ekvivalent jsem tenkrát nikde na eBay nenašel, odpojitelná je, neni natvrdo připájená. Toť vše co k tomu vim, kde sehnat novou netušim, asi jedině výrobce
-
2 RE: Flymaster vario
Děkuji za informace. Já jsem právě slyšel, že je to tam napájené natvrdo a baterie nějak přilepená. Já už mám ten mini USB vstup asi nějak vyviklaný, takže nabíjet to za letu je docela problém.
-
3 RE: Flymaster vario
Ahoj.
Odšroubovat 4 šroubky je snadné. Teda aspoň na Flymaster GPS. Baterka má konektor, ale je fakt blbě přilepená. myslím ale, že přiměřeným násilím nic jiného nepoškodíš.
Takže k pájení by byl asi jen ustřižený konektor na novou baterku:
Nebo:
http://store.swiftavionics.com.au/flymaster-battery-replacement/
Právě jsem takto měnil baterku v BlueFly, tam se dá objednat úplně stejná (dražší verze i s konektorem):
-
4 RE: Flymaster vario
No trochu jsem pominul, že mnou odkazované baterky mají dva dráty a originál 4 :-)
Nemáte někdo fotku originál baterie s nerozmazanými čísly?
-
5 RE: Flymaster vario
Ahoj, ty 2 dráty navíc ze 4 tam budou pravděpodobně kvůli termistoru, který hlídá teplotu baterie. Chtělo by to proměřit a buď tam dát podobný termistor, který se přilepí na baterku, anebo ho nahradit pevným odporem.
Potom AVACOM má fajn servis, třeba by to tam zvládli za rozumné peníze než u Flymasteru.
-
6 RE: Flymaster vario
No asi nejlevnější bude vykuchat starou baterku a kontrolní obvody propojit s novou.
https://www.ypforum.com/download/file.php?id=28559&mode=view
Po sezóně se do toho snad pustím.
-
7 RE: Flymaster vario
Taky možnost :)
Nejlepší podle rozměrů objednat podobnou Li-ion baterii bez ochr. obvodu a připájet to na původní.
PS: K tomu poslednímu obrázku: To paralelní zapojení 2 baterií bez balanceru může dělat problémy při nabíjení. Stejně tak jako samotné ochranné obvody i v těch BL-5C baterií může být další zdroj problémů - mohou se lišit úrovně pro pod vybití apod.
-
8 RE: Flymaster vario
No a když zakoupím jednu co největší baterii, kterou tam dokážu dostat , tak by to mohlo fungovat . Maximálně tam nějak přilepím ten nějaký snímač ( snad teploty ) co tam je . Nebo to nebude stačit ?
-
9 RE: Flymaster vario
Ahoj, mám v plánu:
1. vybrat největší baterku, co tam vleze z např. z odkazů výše. Nebo si kup jinou, ale LiPol 3.7 V
(2). odpájet kontrolní obvody z nové baterky, pokud tam jsou
3. odpájet ze staré baterky kontrolní obvody s konektorem.
4. napájet novou baterku ke starým obvodům
Podle mně je šance na úspěch tak 95%.
Krok 2 lze asi vynechat. a nechat ty obvody oboje.
Možná to lze zjednodušit a spojit novou baterku i s novými obvody rovnou na konektor flymastera, ale zalezi na software, jestli to skousne. Může chtít tu teplotu, nebo nedej bože komunikovat po I2C, ...
-
10 RE: Flymaster vario
Ahoj Filipe, tak jak jsi to popsal, tak to nějak taky plánuji. Děkuji