[Téma] KVÍZ: Jaký jsi typ pilota?
KVÍZ: Jaký jsi typ pilota?
===============================
překlad původního kvízu od Toma Payne
1. Je uprostřed týdne a prší. Jak trávíš večery?
A) Dychtivě čteš všechny příspěvky na pgwebu. :)
B) Kontroluješ poslední podrobnou předpověď počasí.
C) Koukáš na telku se svou ženou.
2. Podle předpovědi má fronta přejít někdy během víkendu. Letové podmínky budou slabé, zatímco fronta bude procházet přes ČR, ale pokud se časem vyjasní, tak by to mohla být senzace. Jediný problém: Měl by si jít na oslavu narozenin bratra tvé ženy. Co řekneš tvé ženě?
A) Upozorníš ji, že podmínky by mohli být dobré a možná půjdeš létat a bedlivě sleduješ počasí.
B) Nic. Tvoje žena už ví, že pokud je letovo, tak budeš v luftu.
C) Vysvětlíš své ženě, jak obětuješ skvělý letový den, ale aktuálně neplánuješ lítání vzhledem k tomu, že je počasí stále poněkud nejisté a asi bude lepší i jindy.
3. Jsi dopoledne na kopci, ale vítr je moc slabý na svahůvku a je moc brzy na termiku. Co uděláš?
A) I přes to sletíš a jdeš znovu nahoru: každá letová sekunda, každý start a přistání se počítá.
B) Vybalíš padák a trénuješ groundhandling, takže budeš připravený odstartovat hned, jakmile budou letové podmínky.
C) Počkáš. Podmínky se zlepší.
4. Letíš, zrovna stoupáš díky termice a zjistíš, že stále stoupáš výš a výš. Co povíš přátelům do vysílačky?
A) Hej lidi! Musíte hned odstartovat! Skvěle to tu chodí! Vidím odsud už široko daleko!
B) Tady je pilot X. Jsem nad lomem a moje stoupání je průměrně 2 m/s. Rychlost větru od severozápadu je 15 km/h. Po směru větru to vypadá dobře.
C) Hej kámo, můžeš zavolat mé ženě a říct ji, že se auto zase porouchalo?
5. Vítr zesiluje a ti, kteří se jen tak drželi nahoře, teď najednou letí pryč od kopce nebo vyklesávají dolů. Nicméně, vítr se zdá trochu silnější na startovačce.
A) Žádné starosti, díky dobrému tréninku groundhandlingu v pohodě odstartuješ i při silnějším větru.
B) Koho to zajímá? Ty už dávno lítáš a hledáš stoupák až pod základnu mraku.
C) Posadíš se a čekáš, až se podmínky uklidní. Komentuješ nezodpovědnost létajících pilotů svým přátelům.
6. Vytočil si první stoupák až pod mrak a koukáš zpátky na startovačku. Ve skutečnosti tě stoupák snesl docela daleko. Není jasné, jestli to na startovačku zvládneš bez procházky. Co uděláš?
A) Úžasný! Ten výhled je neuvěřitelný! To je přesně to, o čem si snil!
B) Zhodnotíš oblohu po větru. Pokud existuje zřejmý mrak nebo náznak stoupáku, tak si pro něj doletíš, jinak zůstaneš točit nuly ve stoupácích, dokud se neobjeví lepší varianta.
C) Pff. Použiješ plný speed a míříš zpátky na startovačku. Stopování zpátky na start je opravdová otrava a stojí to za to, jen pokud se chystáš o překonání rekordu.
7. Jsi na dokluz pod dobře vypadající mrak s mírným větrem v zádech. Mrak má dobře definovaný vršek i plochý spodek. Jak rychle poletíš?
A) S minimálním opadáním. Víš, že tak maximálně zvýšíš svoji klouzavost vůči zemi a tedy doletíš tak vysoko, jak je to jen možné.
B) Rychlostí letu. Odhadneš sílu stoupáku pod mrakem a přiměřeně zpomalíš nebo zrychlíš. Víš, že to tě dostane na vrchol dalšího stoupáku tak rychle, jak jen to je možné.
C) Na plném speedu. XC lítání stojí za to jen, pokud je pro to typický den a pokud je typický den, tak poletíš na plném speedu. Pokud nedorazíš včas do stoupáku, alespoň pak budeš mít více času stopnout někoho zpátky ke svému autu.
8. V dálce před sebou vidíš něco, co by mohla být přistávací dráha, ale nejsi si jistý, jestli je nějaký vzdušný prostor kolem ni. Co uděláš?
A) Přistaneš. Nechceš riskovat incident.
B) Rozbalíš svou leteckou mapu, zkontroluješ GPS, zavoláš přátelům vysílačkou, prostě cokoliv pro to, aby si dostal jasnou odpověď na to, jestli je zde nějaký vzdušný prostor. Pokud dostaneš jasnou odpověď, tak potom upravíš svůj letový plán, aby ses mu vyhnul, jinak přistaneš.
C) To se nikdy nestane. Znáš všechny vzdušné prostory v okruhu 160 km.
9. Je konec dne a podmínky slábnou. Jsi pod základnou mraku a máš pocit, že to bude tvůj poslední stoupák dne. Co uděláš?
A) Kroužíš pod rozpadajícím mrakem tak dlouho, jak je to jen možné a užíváš si výhled.
B) Točíš ve stoupáku tak dlouho, jak je to jen možné, potom se obrátíš po větru za nejlepším klouzáním vůči zemi, aby si maximalizoval uletěnou vzdálenost.
C) Podíváš se po nejbližším vlakovém nádraží nebo domu přítele a spirálou letíš přistát vedle nej.
10. Jaké to bylo pro tebe?
A) Nejlepší let vůbec! Chci létat znovu! Co děláš zítra?
B) Dobré. Průměrné stoupání 2 m/s. Severozápadní vítr 15 km/h. Slabá inverze v 1500 m. Uletěná vzdálenost 60 km při průměrné rychlosti 20 km/h.
C) Bylo to už lepší touto dobou v minulém roce.
Nyní si zkontroluj své odpovědi:
-------------------------------------------
Hlavně A: NOVÁČEK - Tvoje nadšení pro létání je bezkonkurenční. Užíváš si každou minutu letu a zbytek času o něm sníš. Nicméně, jsi si vědom, že je stále hodně co se učit a jsi opatrný, aby ses učil krok po kroku, ve své snaze stát se lepším PILOTEM (viz níže).
Hlavně B: PILOT - Překonal jsi trénink a vybudoval sis dobrou sadu dovedností. Zaměřuješ se na dosažení maxima z každého letového dne, ale musíš být opatrný. Pokud ztratíš znaky potěšení, které NOVÁČEK nalézá v každém okamžiku stráveném ve vzduchu, tak se lehce můžeš stát STARÝM MAZÁKEM (viz níže).
Hlavně C: STARÝ MAZÁK - Už víš, jak to všechno funguje. Neobtěžuješ se vstát z postele, pokud není možné uletět 100 km. Máš spoustu zkušeností, ale přiznejme si to, usnul jsi na vavřínech a trochu začínáš stagnovat. Jdi najít nějaké PILOTY s poděl se s nimi o své zkušenosti a pár NOVÁČKŮ pro oživení vášně.
odkaz na originál kvízu: https://goo.gl/2qXS1D