[Téma] Letové místa-Praha
Ahojte všichni,
Chtěl bych se zeptat jaká síla větru a směr by měla být na těchto startovačkách, aby se dalo dobře posvahovat,prosím poraďte nebo napište kdo kdy tam jede ať se můžu svést s ním a pořádně poznat terén.
Cukrák,Staňkovka,Dobřichovice????
-
1 RE: Letové místa-Praha
Mílo, sorry, že reju, ale letovÉ místa??! Ty woe, nauč se česky!!!
-
2 RE: Letové místa-Praha
Dobřichovice je co? Zbrusu novej start, nebo omyl....?
-
3 RE: Letové místa-Praha
Dobřichovice je asi Karlík, Krásná stráň, ne? Netahejme se za slovo...
-
4 RE: Letové místa-Praha
Na Karlik (Dobřichovice) se ještě vejde padák? Co se pamatuju tal JoJo se tam vešlo jen tak tak a Vento jsem starotval s klapnutýma ušima a bál se o šňury :)
-
5 RE: Letové místa-Praha
Nevím jak zprávu vymazat nebo opravit, tak ještě jednou česky, ať mě nikdo nepopotahuje :)
Na Karlik (Dobřichovice) se ještě vejde padák? Co se pamatuju tak JoJo se tam vešlo jen tak tak a Vento jsem startoval s klapnutýma ušima a bál se o šňury :)
Cukrák je v pohodě, místa na start dost. Nahoru na kopec jezdí autobus ze smíchova a zpátky do prahy zase vlak
-
6 RE: Letové místa-Praha
slunicko: jen jsem se ptal, tenhle nazev jsem nikdy neslysel, tak aby nedoslo k nejakemu nedorozumeni (mel jsem za to, ze obskurni tereny kolem Prahy celkem znam:-))
-
7 RE: Letové místa-Praha
pardon čeština není moje silná stránka, starty jsou cukrák,karlík,staňkovka tak jak je to se sílou větru?
-
8 RE: Letové místa-Praha
Tak co se Mokropes (Cukrák) týče, tak ideální je SZ nebo spíš SSZ. Když fouká SZ tak to údolí má tendenci stáčet vítr od Z a to už je moc bokem na svah a nedá se udržet. A síla.. no tak nějak akorát - ani málo ani moc, v m/s ti to nepovím, tak nějak pocitově to chce pocítit. :-)
-
9 RE: Letové místa-Praha
Na Staňkovu si netroufám, směr asi JV, ale ten start je hodně stísněnej.. - A na Karlíku jsem byl 2x v životě a že by to stálo za to, to asi ne - směr tak JJV.
-
10 RE: Letové místa-Praha
Protože tyhle kopce neznám tak abych tam nejezdil zbytečně když je to slabý, stačí na udržení cca 5m/s?
-
11 RE: Letové místa-Praha
\js bych hanze opravil...SZ na cukraku je uplne OK, akorat tim ze ten start je jakoby malinko natocenej k ZSZ, tak kdyz to jde primo na start a zleva, tak uz to nebejva tak dobry. Ze zkusenosti je opravdu lepsi SZ a vitr zprava. 5 m/s je azaz.
-
12 RE: Letové místa-Praha
Já bych jenom Škorpíka doplnil - aby byl v Mokropsech SZ, musí být spíš tak trochu SSZ, protože to údolí má tendenci ten vítr stáčet od Z. Takže když je jinde normální SZ, v Mokropsech je SZZ. ;-)
-
13 RE: Letové místa-Praha
no tak ted to mas Milo uplne nejvic rozebrany jak to jen jde:-D
Priznam se ze za posledni 2 roky jsem na Cukraku byl pouze za slabeho SSZ-S s termikou, takze tyhle nuance se stacenim vetru jsem nepozoroval.
Co se tyce Stankovky, na to jsou tu jiny fanousci (zejo, Pyro a Mourku a dalsi:). A Karlik bych vzhledem k bednymu startu naprosto nedoporucil...
-
14 RE: Letové místa-Praha
no tak když už tady padnul můj nick a na těchto "obskurných" terénech mám něco nalítáno tak tedy...:
Cukrák (Mokropsy) se dá s trochou termiky lítat když Ruzyně hlásí od 260° do 010°. Uvedené směry jsou už ale extrémy a ideálně je to na 290°-350° se sílou větru bez termiky od cca 5m/s. Na odlet s termikou lepší severnější směry. Bacha na silnější vítr ze Z směrů - koryto řeky dělá nehezkou dýzu a při vyklesání může snadno dojít k nedoletění ani na hřiště a následné nedobrovolné koupeli.
Staňkovka je náročnější na start a tak by mělo už i kvůli startu foukat alespoň 5m/s a v tom se tam dá i udržet. Start je orientovaný na JZ a protože je to taková výseč do lesa, tak při jiných směrech se za stromy dělá rotůrek a start je pak ještě náročnější (zas na druhou stranu pro diváky zajímavější ;-). Jako na první pokus bych tam jiný směr než JV nedoporučoval - po startu je to takový skok do prázdna a bez tahu v karabinách je lepší to včas típnout a počkat si na lepší závan. Staňkovka na svahůvky velice příjemná, přeletový potenciál nula bodů :-/
Karlík - J až JV bez termiky taky od těch 5 m/s ale start je teda pěkně hnusný. I moje velké křídlo tam rozložit lze, ale je to samý ostrý šutr chytající šňůry a drolící se pod nohami = slušný potenciál na poškození křídla nebo ošklivý úraz.
Uvádím síly větru jak je znám já se svým starým EN-B křídlem + můj poměrně slabý nálet. Je možné, že s lepším křídlem a pilotem se tam dá udržet i v slabším větru :)