FÓRUM PGweb


[Téma] navijákový závod a jeho pravidla (všechov)

navijákový závod a jeho pravidla (všechov)
Autor: sakal (+0) (-0) | Zasláno: 17.07.2009 * 00:30

#

2 pravidla.

Autor: sakal | Zasláno: 13.07.2008 * 12:58

Na sklonku léta chystáme první naviákový závod u nás :-)

Tento závod má dva cíle. Pěkně si polítat a hlavně si užít bandu podobně šílených lidí a potom, vytvoření pravidel pro navijákový závod, které by mohla sportovní komise zařadit do sportovního řádu. Pojďme se na návrh pravidel podívat a v diskusi probrat návrhy a změny.

Odchylky od soutěžního řádu svazu PG

Nová pravidla budou vycházet už ze zaběhlých pravidel soutěžního řádu a zde se pojďme zabývat soutěžního řádu svazu PG, a to zejména v těchto bodech:

1. Discipliny:

Taskkomise nemůže změnit disciplinu po odstartováni prvního závodníka. Organizátor může vyhlásit disciplíny:

1.1. race to goal

Při disciplině race to goal musí být startovní okno otevřený

minimalně 30min po odstartování posledního pilota minimálně jednou..(takže tento typ disciplíny

bude asi problém a uvidíme co s tím)

1.2. speedrun

Piloti musí doletět vzdálenost do cíle v co nejkratším čase. Trať je volena s nebo bez otočných bodů. Start je individuální, v průběhu otevřeného startovního okna. Čas se počítá od výletu ze startovního sektoru. POZOR: body za včasný start i dolet budou z důvodu nemožnosti volby času startu eliminovány.

1.3. koridor

Maximální uletěná vzdálenost v určeném koridoru. S pravidla po vetru.

2. STARTY A JEJICH ORGANIZECE: v tomto bodě jsou pravidla neuniverzální a slouží k organizaci odvijáků na letišti (Všechov) kde jsou dvě dráhy 50m po délce od sebe.

2.1. Závodníci budu první den rozlosování do dvou skupin A a B. ve skupinách pak

jejich pořadí pro start na vlekajícím zařízení.

2.2. Organizátor vytvoří dvě startovní dráhy(řady pilotů) jedna a dvě. se svým startovním zařízením přiřazeným jen právě k této startovní dráze. Sudé dny bude skupina A startovat v dráze jedna v pořadí od prvního do posledního. V liché dny skupina A v dráze dvě

od posledního do prvního. Tímto systémem pořadí bude zajištěno, že pilot bude

startovat podle losu. Každý den s pozice opačné výhody než den předchozí. To samé

bude platit i o vlekajícím zařízení, kterým bude startovat. To znamená, že první den bude startovat na jiném zařízení než den druhý. Toto platí jen pro první start.( na všechově bude v každé dráze jezdit minimalně dva odvijáky. Startovat bude moct as v moment kdy odviják před ním skončil vlekáni a pilot se bespečně odepnul.nastaneli situace, že pilot utrhl lano a vleče jej připnuté k sobě nemuže další zařízení vlekat.)

2.3. V případě nezachycení v termice a přistání má pilot právo ještě na dva starty, přičemž se postaví na konec aktuálního pořadí fronty které sám zvolí. Tím se asi zabezpečí podobné zatížení startovních zařízení. V případě i třetího nechtěného přistání pilot dostává body za minimální vzdálenost a již do soutěže nemůže startovat.

2.4. Každé řadě bude přidělena osoba startéra, která bude nejen startovat podle dohody

s organizátorem, ale také kontrolovat vynulovaní výškoměru na váriu při každém

startu. Pilot je povinen dbát jejich pokynů.

2.5. Pokud pilot bude vyvlékán pod minimální výšku danou pro tento den a

nezachytí se v termice, má právo jít na začátek fronty po předložení údaje výšky z vária startérovi. Jako důvod pro opakovaný start se bere i situace při kterých pilot nedosáhne minimální výšky za okolností sebou nezaviněných.

2.6. Jako například, přetržení lana, či jiné poruše vleku při vlekání. Překříženi lana jiným závodníkem letícím přistat, nebo vlekaným druhým strojem. Častým případem bude nepovedený start při zvedání vrchlíku závodních štíhlostí. Zde bude na startérovi jak posoudí situaci aby starty co nejvíc urychlil.

(Počítám, že dvě opravy nezdařilého startu by se dali uznat.) Po třetí jakmile bude nutné odepnout pilota a smotat lano, pilot odchází na konec téže řady.

2.7. Minimální výška bude stanovena první den závodu pevnou hodnotou pro celý závod, a nebo podle podmínek pro každý den a bude odpovídat dvou třetinám průměrné výšce dosažené zkušebním pilotem před začátkem závodu. tím muže být kdokoli ze závodníku i nezávodící pilot. (až praxe ukáže zda při letu na laně nebude někdo nulovat výškoměr a tím podvádět. Pak by se musela minimální výška vypustit a nebo ustanovit rozhodčího s

jednoduchým nivelačním pravítkem. pro vizuální kontrolu.)

2.8. Startér má právo změnit pořadí fronty pro zrychlení organizace. Pokud závodník nebude připraven nastupuje další v pořadí.

2.8. Ke komunikaci mezi startovními pomocníky a navijákařem /odvijákařem/ budou sloužit vysílačky /2M nebo PMR pásmo/ s tím, že každý naviják bude mít svoji frekvenci, která bude určena na hlavním briefingu.

2.9. Maximální počet závodníků na jedno vlekací zařízení je v kompetenci pořadatele. Pořadatel je, ale povinen pro regulérnost soutěže dostat do vzduchu za hodinu a pul cele startovní pole závodníků. To znamená že každý závodník za tento čas alespoň jednou bude vyvlekán nad platnou startovní výšku. (toto pravidlo se možná zjednoduší na daný počet vlekacích zařízení na počet pilotů. Jako problém pro stanovení přesné hodnoty vidím v rozdílné kapacitě odvijáku a navijáku)

Ve čtvrtek tréninkový den, budou pravidla definitivně upravena pro tento závod.

#

3 startovna

Autor: sakal | Zasláno: 13.07.2008 * 13:26

urcite bude kazdeho zajimat proc zavod stoji prave tolik.

nastinim predstavu organizatora.

bezny ligovy zavod stoji 1200 na miste a 900 predem.

to pokryje naklady na vyvozy a svozy a drobne veci ohledne organizace jako tisk map,karticek,tricko. na konci je v dobrem pripade 0.

zde bude staratovne 1200 na miste at je klid. v tom pocitam cca 600 na svozy a 400 na odvijedla 200 pronajem plochy a organizaci.

i tak se to bes dopingu nejakeho sponzora neobejde. napriklad ceny pro vyteze. zamereni gps bodu pro zavod webove prace, to vse je a bude dilem dobrocinosti.

:)

klidne se k tomu vyjadrete a podejte pomocnou ruku nebo radu zkusenejsich organizatoru.

#

4 RE: Historicky první odvijákové závody v létě na Všechově - termíny, pravidla, registrace

Autor: petrch | Zasláno: 14.07.2008 * 17:46

Sakale, komentar k bodu 2.9 - nesij si na sebe bic :-). Muze se stat, ze pujde pres plochu prehanka, nebo se z nejakeho duvodu starty na chvilku odlozi, a muzes odpiskat super den proto, ze ti nebude stacit 90 minut...

Optimalni mi prijde, kdyz nejaka komise pilotu (mozna task-committee) bude opravnena zrusit task pri presahnuti tech 90 minut.

#

5 RE: Historicky první odvijákové závody v létě na Všechově - termíny, pravidla, registrace

Autor: sakal | Zasláno: 14.07.2008 * 20:48

mas pravdu,ale myslel sem tim hodinu a pul v optimalni situaci. nebli aby kapacita tomu odpovidala. situace kdy prijde prehanka je stejna jak na zavodech na kopci. ikdys tam je to na zavodnicich kdy odstartuji to je fakt. tak to se musi upravit. treba ta komise, ale problem v takove komisi je to ze pokud bude ve vzduchu nebo naopak na zemi bude mit jiny nazor na zruseni kola.....takze mi to optimalni taky neprijde. asi to bude muset byt dano opravdu nejakym limitem pro regulernost kola.

mozna neco jako je mimimal distanc.

neboli urcite procento zavodniku musi byt na trati. ale pocitam ze ikdby jen nekdo zustal takhle pribity na zem. bude vykrikovat ze kolo bylo tim neregulerni.hmmmmmm

#

6 RE: Historicky první odvijákové závody v létě na Všechově - termíny, pravidla, registrace

Autor: sakal | Zasláno: 15.07.2008 * 18:56

doplneni 2.6. pokud pilot dosahne vysky mensi nez minimalni a presto se zachyti v termice(rozumi se ze nastoupa minimalne dalsich 300m) a presto po te pristane. nedostava nahradni start, ale jde na konec fronty.

2.6.1.piloti budou zadani, aby se zachycovali v termice mimo vlekaci drahu zvlaste pak v nizsich vyskach. pokud se pilot vypne z lana ve stoupaku muze tocit primo v ose drahy. na starterech bude posoudit pocinani zavodniku a jejich pripadne zdrzovani ostatnich na startu.

4 příspěvky
shlédnutí: 2362
  • 1 RE: navijákový závod a jeho pravidla (všechov)
    Autor: sakal (+0) (-0) | Zasláno: 17.07.2009 * 00:35

    podle lonske zkusenosti bod 2.7. bych zjednodusil tak, ze minimalni vyska bude stanvena reditelem zavodu pro cely zavod a to takaby odpovidala cirka dvoum tretinam bezneho vleku.

  • 2 RE: navijákový závod a jeho pravidla (všechov)
    Autor: sakal (+0) (-0) | Zasláno: 17.07.2009 * 08:43

    letos na lize muze pribyt disciplina neboli bod 1.7 odletove brany. disciplina vychazi principem z discipliny rece to goal. s tim rozdilem, ze startovnich casu je vice. od otevreni prvni brany. se oteviraji dalsi v intervalech treba 15minut.podle urceni na brifingu. leading pointy (body za vedeni skupiny) se pak pocitaji v kazde skupine urciteho startovniho okna zvlast a nebo jsou z bodovani odstraneny.

  • 3 RE: navijákový závod a jeho pravidla (všechov)
    Autor: sakal (+0) (-0) | Zasláno: 17.07.2009 * 09:47

    uvodni clanek se vztahuje k lonskemu vsechov capu, kde jsme system zavodu na navijaku vyzkouseli. sportovni rad byl v zime upraven prave pro navijakovy zavod a pridana disciplina odletovych bran. termicke podminky a hlavne kvalita vsechovskeho terenu dovolila vypsat i disciplinu race to goal. kde cekalo v okoli vsechova pres deset pilotu. podle zkusenosti ze zavoduvetronu. je vhodne nastavit pro dany task maximalni vysku startu to dovoluje piotum cekat na ruznych mistech kruznice se stejnou vyhodou.

  • 4 RE: navijákový závod a jeho pravidla (všechov)
    Autor: sakal (+0) (-0) | Zasláno: 17.07.2009 * 09:48

    uvodni clanek se vztahuje k lonskemu vsechov capu, kde jsme system zavodu na navijaku vyzkouseli. sportovni rad byl v zime upraven prave pro navijakovy zavod a pridana disciplina odletovych bran. termicke podminky a hlavne kvalita vsechovskeho terenu dovolila vypsat i disciplinu race to goal. kde cekalo v okoli vsechova pres deset pilotu. podle zkusenosti ze zavoduvetronu. je vhodne nastavit pro dany task maximalni vysku startu. to dovoluje pilotum cekat na ruznych mistech kruznice se stejnou vyhodou.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.





Sekce PGwebu: